

A nézet úgy épüljön fel, hogy a bal felsõ sarokban a TOP, mellette a FRONT, a bal felsõ sarokban a LEFT és végül egy perspektívikus nézetet lássunk. Ez a kombináció a Views/Viewport options menüpontban választható ki.
Az embléma egyszerû hengerekbõl épül fel. Ésszerû tehát egy ilyen objektum létrehozásával kezdeni. Mivel a pozíciót és a méretet számokkal adjuk meg, válasszuk a CREATE ablakban a GEOMETRY nyomógombot, ezen belül a CYLINDER parancsgombot. A Keyboard Entry legyen kinyitva, egyszerûen gépeljük be ide a Radius:25 Height:200 méreteket, majd nyomjuk meg a CREATE parancsgombot. Megvan az elsõ objektumunk, gyakorlatilag ebbõl fogjuk felépíteni az egész ábrát. Hogy jobban tudjunk majd navigálni, nyomjuk meg alul a Zoom Extents All eszközt, hogy nézetbe illessze az elsõ hengerünket.
A szelekciós eszközzel válasszuk ki a rendelkezésre álló hengert. Az Edit/Clone menüpont segítségével duplázzuk meg. Kapcsoljunk át a szelekcióról a forgatóeszközre és nyomjuk meg a jobb egérgombot, hogy számokkal tudjunk dolgozni. Itt az Absolute:Word keretben az Y tengely körül 90 fokos elforgatást kell végezni. (Kérhetünk egy Zoom Extents All-t, hogy jobban lássunk.) Ha jobban megfigyeljük az embléma ugyan hengerekbõl épül fel, mégis az egyik henger rövidebb mint a másik. Jelöljük ki a legutóbb létrehozott vízszintesen fekvõ Cylinder02 nevû hengert, válasszuk ki a méretezõ eszközt, jobb egérgomb és a feljövõ dialógisbox Absolute:Local keretébe a Z tengelyre kérjünk 75%-os átméretezést.
Folytassuk azzal, hogy megduplázzuk az Edit/Clone menüponttal a vízszintesen fekvõ Cylinder002 objektumot. Válasszuk a Select and Move eszközt, használjuk a jobb egérgombot, majd az Absolute:World keretbe toljuk el a hengert a Z tengelyen 200 egységgel. Így az pont az álló henger tetejére fog kerülni. Ez a henger viszont a hosszabbik fajtából való, amit a Scale eszköz, jobb egérgomb, Z=100 mûvelettel tudunk ismét visszaállítani.

Gyakorlatilag kész az ábra váza, már csak a hajlatokat lekerekítõ gömböket kell elhelyezni. Mivel a 0:0:0 koordinátánál hoztuk létre az elsõ hengert, ugyan ide létrehozhatjuk az elsõ gömböt is. Create ablak, Object Type, GeoSphere parancsgomb, használjuk a Keyboard Entry-t, ahol is a Radius értke 25. Nyomjuk meg a Create parancsgombot.
Duplázzuk meg a gömböt (Edit/Clone), majd mozgatóeszköz, jobb click, Absolute:World keretben Z=200. Az újonnan keletkezett gömböt is duplázzuk meg, mozgatóeszköz, jobb egérclick, Absolute:World keretben X=200. Mivel kész az ábra alapja, jelöljünk ki mindent (Edit/Select All) és foglaljuk csoportba (Group/Group).
Ettõl kezdve nincs más dolgunk, mit az így keletkezett csoportot megduplázni, majd minden oldal számára egyszer elfordítani, egyszer pedig elmozdítani pont a rövidebb és hosszabb henger különbségével. Ezt a jelenlegi állapotot tekinthetjük az embléma egyik oldalának, tehát még öt oldalt kell létrehozni. Készítsük el az embléma jobb hátsó felét.
Ehhez duplázzuk meg az objektumcsoportot (Edit/Clone), majd a forgatás elõtt mozdítsuk el az ábra koordinátarendszerének középpontját. Ehhez használjuk a Hierarchy ablakot, nyomjuk be az Affect Pivot Only parancsgombot, majd a Select and Move eszközt kiválasztva, jobb egérgombbal kattanva, Offset:Screen keretben X=100. Kapcsoljuk ki az Affect Pivot Only gombot, kapcsoljuk be az Affect Object Only-t. Használjuk a forgatóeszközt, jobb click, Y=-90. Ezután a koordinátarendszer középpontját az objektum közepére kell állítani: Affect Pivot Only/Center to Object. Kapcsoljuk ki az Affect Pivot Only gombot, de ezt a jövõben minden esetben meg kell tenni a középpont pozíciójának meghatározása után. Használjuk a forgatóeszközt ahol X=-90, majd a mozgatóeszközt ahol Z=50.
Ezzel gyakorlatilag létrehoztuk a kocka második oldalát. A többi oldal esetében teljesen analóg módon kell eljárni.
3. oldal, ami az embléma teteje lesz a következõ lépésekkel készül:
1, Az elõzõ oldal duplikázása (Edit/Clone);
2, Koordináta rendszer eltolása (Affect Pivot Only) a Z tengelyen 100 egységgel. (Affect Pivot Only ki);
3, Forgatás az Y tengelyen 90 fokkal;
4, Koordináta-rendszer eltolása az objektum középpontjába, (Affect Pivot Only/Center to Object), Affect Pivot Only kikapcsolása;
5, Elforgatás a Z tengelyen 90 fokkal;
6, Mozgatás Y irányban 50 egységgel.

1, Az elõzõ oldal megduplázása;
2, Koordináta rendszer eltolása (Affect Pivot Only) az Y tengelyen 100 egységgel. (Affect Pivot Only ki);
3, Forgatás az X tengelyen 90 fokkal;
4, Koordináta rendszer eltolása az objektum középpontjába, (Affect Pivot Only/Center to Object), Affect Pivot Only ki;
5, Elforgatás az Y tengelyen -90 fokkal;
6, Mozgatás X irányban -50 egységgel.
5. oldal:
1, Az elõzõ oldal megduplázása;
2, Koordináta rendszer eltolása (Affect Pivot Only) az X tengelyen -100 egységgel. (Affect Pivot Only ki);
3, Forgatás a Z tengelyen -90 fokkal;
4, Koordináta rendszer eltolása az objektum középpontjába, (Affect Pivot Only/Center to Object), Affect Pivot Only ki;
5, Elforgatás az X tengelyen -90 fokkal;
6, Mozgatás Z irányban -50 egységgel.
6. oldal:
1, Az elõzõ oldal megduplázása;
2, Koordináta rendszer eltolása (Affect Pivot Only) Z tengelyen -100 egységgel. (Affect Pivot Only ki);
3, Forgatás az Y tengelyen 90 fokkal;
4, Koordináta rendszer eltolása az objektum középpontjába, (Affect Pivot Only/Center to Object), Affect Pivot Only ki;
5, Elforgatás a Z tengelyen 90 fokkal;
6, Mozgatás Y irányban -50 egységgel.
Ezek után kialakul az embléma.
A Perspektívikus nézetet úgy kell beállítani mintha élbõl látnánk az egészet.
Ezután a Material Editorban keverjünk ki valamilyen ezüstös fémhatású anyagot, világítsuk meg és kérjünk renderelést hiszen a drótvázas ábra eléggé kuszának tûnik.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése